BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 


STİL ŞABLONU (CSS) MENÜ İŞLEMLERİ 

Web sitemizi ziyaret eden kullanıcılar, sayfalar arasında gezinirken menüler sayesinde diğer sayfalara hızlı erişim sağlarlar. CSS ile yapılan menüler esnek, kolay düzenlenebilen, çabuk yüklenen ve güzel görünümlü menülerdir.

Sayfamızın tasarımına göre menü tasarımı yapabiliriz. Biz burada en çok kullanılan altı çeşit menü yapımını ele alacağız.

Dikey Menü Yapımı
Menü elemanlarının alt alta sıralandığı menülerdir. Listeleme etiketlerine stil şablonları uygulayarak değişik varyasyonlar oluşturulabilir.

Örnek:  Aşağıdaki uygulamada adım adım dikey menü yapımı anlatılmaktadır.

İlk önce hangi menü başlıklarını içerecek ona karar vermeliyiz. Örneğin menü
şu başlıkları içersin; Ana Sayfa, Hakkımızda, Ürünler, Referanslar ve İletişim.















Şimdi her liste elemanının (Bunlar aynı zamanda menü başlıkları olacak.) başındaki madde imini kaldırmak için aşağıdaki stil şablonunu sınıf seçicisi şeklinde yazalım ve uygulayalım















Menü elemanlarını blok haline getirelim, zemin rengini ve yazı rengini ayarlayalım.














Menü elemanlarının üzerine fare ile gelindiğinde biçeminin değişmesi için (rollover efekti) a:hover etiketine stil uygulayalım. Fare ile menü üzerine geldiğimizde zemin ve yazı rengini değiştirelim ve yazı tipini kalın yapalım.
















Menü elemanlarının arasını biraz açalım.














Yatay Menü Yapımı 
Dikey menü yaparken “display:block” özelliğini kullanmıştık. Yatay menü yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli nokta <li> etiketine display:inline; özellik ve değeri uygulamamız gerektiğidir.

Örnek: Yukarıda tasarlamış olduğumuz CSS dikey menüyü yatay şekilde nasıl
gerçekleştireceğimizi adım adım göstereceğiz.

Stil şablonumuzda yapmamız gereken ilk değişiklik liste elemanlarını yatay sıralamak için <li> etiketine display:inline; uygulanması.












Menü elemanlarının altındaki link çizgilerini kaldıralım ve aralarındaki mesafeyi artıralım

















Zemine ve yazıya renk verelim.



















Fare ile menü üzerine geldiğimizde zemin ve yazı rengini değiştirelim ve yazı tipini kalın yapalım.























Css Menü Tasarım ve kodlama biçimleri konularının devamını diğer yazılarımda takip edebilirsiniz.
Yazı uzun olmasın ve diye kısaltarak paylaşım yapmaya özen gösterdim ve açıklayıcı olması için


Bizi Takip Edin
Pinterest Facebook Twitter
 © by bilgicafem61
Aşağıda Yorum ve Sorularınızı Bırakın.

Yorum Gönder Blogger

 
Top