BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 

Siteniz üzerinde yapacağınız bazı değişiklikler ile, arama motorlarına sitenizin ne hakkında olduğunu söyleyebilirsiniz. Doğru anahtar kelime araştırması ve site-içi optimizasyon tekniklerini kullanarak sağlam bir zemin oluşturabilir ve kaliteli (ve alakalı) içerik oluşturarak sitenizin arama motorlarında daha üst sıralara yükselmesini sağlayabilirsiniz.

Sıralama faktörleri
SEOmoz, 72 SEO uzmanı tarafından oluşturulan sıralama faktörlerinin yer aldığı bir liste oluşturmuştu. Araştırmaya göre anahtar kelime bazlı site-içi arama motoru optimizasyonu için kullanılabilecek ve arama motorlarındaki sıralamanızı etkileyebilecek en önemli 10 unsur şu şekilde belirlenmiş:



  • Title etiketinde anahtar kelime kullanımı
  • Title etiketi dahilindeki ilk kelime(ler)de anahtar kelime kullanımı
  • Kök alan adında anahtar kelime kullanımı (anahtarkelime.com)
  • H1 başlık etiketinde anahtar kelime kullanımı
  • Site içi linklerde anahtar kelime kullanımı
  • Site dışı linklerde anahtar kelime kullanımı
  • H1 başlık etiketi dahilindeki ilk kelime(ler)de anahtar kelime kullanımı
  • Sayfa içerisindeki HTML kodu dahilindeki ilk 50-100 kelimede anahtar kelime kullanımı
  • Alt alan adında anahtar kelime kullanımı (anahtarkelime.seomium.com)
  • Sayfa adı URL’sinde anahtar kelime kullanımı (seomium.com/klasor/anahtarkelime.html)

Arama motorlarındaki sıralamaya etki eden faktörlerin yer aldığı bir kontrol listesi bulunmamaktadır. Arama motorları, sahteciliği önlemek için algoritmalarını paylaşmazlar ve algoritmaların da sık sık değişikliğe giderler.

Kesin olan bir şey ki o da arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer alan bir siteyi incelerseniz, o site büyük ihtimalle aşağıdaki site-içi SEO taktiklerinin bir ya da daha fazlasını uygulamıştır.

Unutmayın: Eğer zamanınız varsa siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz daha pek çok arama motoru optimizasyonu yöntemi bulunmaktadır. Bu konuda daha detaya inen kaynaklara verdiğim linkleri yazının devamında bulacaksınız. Genellikle çok büyük bütçeye sahip olmayan müşterilerimiz oluyor. Bu sebeple site-içi arama motoru optimizasyonu dahilindeki her şeyi yapmak (en azından hepsini bir arada yapmak) zamanı en verimli şekilde kullanmak anlamına gelmiyor. Ancak en azından her bir Web sitesi için aşağıdakilerin en azından bir kısmını gerçekleştirmenizi öneririm.

Anahtar Kelime Araştırması (Keyword Research)
Bir sitenin optimizasyonu başlamadan önce, biraz anahtar kelime araştırması yapmalısınız. Anahtar kelime araştırması yapılmasındaki amaç insanların arama motorlarında hangi anahtar kelimeleri kullanarak arama yaptığını anlamak.

Özetle, doğru ziyaretçileri Web sitenize çekmeniz gerekiyor. Bunu yapabilmek için, o insanların Google’da hangi kelimeleri kullanarak arama yaptığını ve bu sayede sattığınız ürüne ya da verdiğiniz hizmete ulaştıklarını bilmeniz gerekiyor.

Anahtar kelime araştırması (keyword research) bazen oldukça yorucu ve kapsamlı bir iş haline gelebilir. Anahtar kelime araştırmasının nasıl yapılacağına dair bazı İngilizce kaynaklara aşağıda görebilirsiniz:


İpucu: Eğer zamanınız kısıtlıysa ve tam bir anahtar kelime araştırması yapmak için harcayacağınız 20 saatiniz yoksa, o zaman Google’ın ücretsiz anahtar kelime aracını kullanabilirsiniz. Sadece bir anahtar kelime kaynağını kullanmak her ne kadar en bilimsel yöntem olmasa da, anahtar kelimeleri tahmin etmekten kesinlikle çok daha iyidir.

Terimlerin ve Anahtar Kelimelerin Seçimi
Anahtar kelime araştırmanız tamamlandığında, atmanız gereken bir sonraki adım, Web sitenizdeki her bir sayfa için iki-üç kelimelik anahtar kelime terimlerini ve kelime gruplarını seçmek olacaktır. Bu adım, alakalı anahtar kelimeleri ve değiştiricileri (örneğin Erkekler için yılbaşı hediyeleri, erkekler için yılbaşı hediye önerileri, yılbaşında erkeklere verilecek hediyeler, vb.).

Aynı kelimeleri birden fazla sayfada kullanmanın önüne geçmek için, bir Excel tablosu kullanmanızı öneririm. Burada ne demek istediğimi daha iyi anlayabilmeniz için, Search Engine Journal’da yayımlanan SEO için Meta Etiketlerinin, Başlıkların ve URLlerin planlanmasında Excel Nasıl Kullanılır yazısını okumanızı öneririm.

En temel site-içi optimizasyonu için (kimilerine göre bu aslında ihtiyacınız olan tek şeydir), seçilen terim ya da söz dizimi (farklı varyasyonları ile birlikte) aşağıdaki sayfa-içi unsurlara dahil edilmelidir:

  • Title etiketi
  • Body içeriği
  • URL
  • Title Etiketi

Bu etiket, sayfanın ne hakkında olduğunu anlatır. Google bir sayfayı arama sonuçlarında görüntüldiğinde, arama yapan kişi, site açıklamasının hemen üzerinde (ki site açıklaması pek çok durumda meta description etiketidir) görüntülenecek olan title etiketini görür.

Title etiketinin içeriği 65 karakter ya da daha az karaktere sahip olmalıdır ki bu sayede arama sonuçlarında tam bir şekilde görüntülenebilsin. Title etiketinde o sayfa için seçtiğiniz en önemli anahtar kelimenin yer aldığından emin olun ve eğer mümkünse, ilgili anahtar kelimeyi başlık etiketinin en başında kullanın.

Body İçeriği
Arama yapan kişinin kullandığı arama terimi (diğer bir deyişle, kişinin Google’da yaptığı arama) ile alakalı bir sayfa oluşturmak, arama motorlarında iyi bir sıralamaya sahip olmak için önemlidir. Hepsinden öte, arama motorları, insanların aradıkları bilgiye ulaşabilmelerini sağlamak için vardır. Arama motorları yaptıkları işi iyi yapmayı tercih ederler. Bu sebeple sitenizde sunduğunuz bilginin bulunmaya ve görüntülenmeye değer olduğundan emin olun.

Bunu daha önce de söylemiştim ancak bir sayfanın arama motoru sonuçlarında bulunabilirliğini arttırmak için sihirli bir kombinasyonun varlığı diye birşey yoktur. Eğer olabilecek en basit şekilde anlatmamı isterseniz, anahtar kelime kullanım oranlarını ve formülleri unutun ve aşağıdakileri yapın:

İçeriğinizin hedeflediğiniz anahtar kelime(ler) ile alakalı olduğundan emin olun. Eğer anahtar kelime araştırmanızı doğru bir şekilde yaparsanız, bu işlem sizin için zor olmasa gerek.
Sayfanızın üst kısmında yerleştireceğiniz H1 etiketi dahilinde hedeflediğiniz anahtar kelimenin ve/veya varyasyonlarının yer aldığından emin olun.
Christmas Gifts for Men Örnek H1 Etiketi

URL Yazımı
Hedeflenen anahtar kelimelerin URL’de yer alması da sayfanızın sıralamasını etkilemektedir. Bu, ilgili anahtar kelimenin doğrudan alan adınızda yer alması gerektiği anlamına gelmemektedir (örneğin: www.christmasgiftsformen.com).

URL’nin herhangi bir yerinde ilgili anahtar kelimelerin yer alması kafi (Örneğin: www.Fashionablemale.com/christmas-gifts-for-men.)

Burada unutmamanız gereken şey, eski URLlerinizi değiştirirseniz, o zaman 301 yönlendirmesi kullanarak eski URL’nizden yeni URL’ye yönlendirme yapmanız gerekiyor. Eğer bu işlem sizin kafanızı karıştırıyor ya da bu konuda herhangi bir bilginiz yoksa, o zaman size bu konuda yardımcı olacak bir web geliştiricisine ihtiyacınız olabilir. Ayrıca SEO Danışmanlığı broşürümüzü indirerek bize ulaşabilirsiniz.

301 yönlendirmesi hakkında daha detaylı bilgi için, Googe Webmaster Central‘dan yardım da alabilirsiniz.

META Description
Arama motorları, sonuç sayfalarında, meta description etiketinin içeriğini görüntülemektedir, bu sebeple ilgili etiket üzerinde kullanacağınız içeriğin bilgilendirici ve ilgi çekici olması tercih edilir.

Meta description etiketi, ziyaretçilerinizi aradıkları bilgiye ulaşabilmeleri için sitenize davet etmek amacıyla kullanabileceğiniz kısa açıklama metinleridir. Meta description etiketini yazarken, insanları ilgili arama sonucuna tıklamaya teşvik edecek motivasyonun ne olduğunu belirlemeye ve içeriğinizi ona göre optimize etmeye çalışın.

Meta description etiketi dahilinde hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kullanmak, sitenizin arama sonuçlarında daha belirgin bir şekilde görüntülenmesini sağlayacağından size yardımcı olabilir, zira arama motorları, arama sorgusundaki kelimeleri arama sonuçlarında daha belirgin bir şekilde gösterecektir ki bu da sitenizin, diğer arama sonuçlarından daha ön planda olmasını sağlar.

Meta description etiketinde 160 karakteri geçmemeye çalışın zira arama motorları çoğu durumda 160 karakterden daha fazlasını görüntülememektedir.

Meta Keywords
Eskiden meta keywords içeriği arama motorlarının tamamında sıralamaya etki ediyordu. Ancak günümüzde, en azından Google için, meta keyword içeriğinin sıralamaya herhangi bir etkisi olmamaktadır. Diğer arama motorlarında ise bu içeriğin, sıralamaya hiç olmasa bile çok az etkisi vardır.

Aslında ben sizin yerinizde olsam, zaman kazanmak için meta keywords etiketini hiç kullanmamayı tercih ederdim ve bundan kazanacağım zamanı içeriğimi optimize etmek için harcardım.


Bizi Takip Edin...
Pinterest>>Facebook>>Twitter
 © by bilgicafem61
Aşağıda Yorum ve Sorularınızı Bırakın...



Yorum Gönder Blogger

 
Top