BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 


Aralarında Google çalışanlarının da bulunduğu bazı kişiler, Google’ın SEO‘dan nefret ettiğini düşünürler. Aslında bazı durumlarda bu doğrudur. Aynı zamanda Google’ın SEO’yu sevdiği zamanlar da vardır. Google sadece bir iki tane değil, birkaç tane de değil, herkesin kullanması gereken 10 adet ücretsiz SEO aracına sahiptir. Bu araçların hiçbirisine sahip olmadığımız zamanları hatırlıyorum. Günümüzde ise Google, kendi veritabanındaki verilerin anlamlı bir şekilde analizini yapmamıza yardımcı olacak pek çok araca sahiptir.

Google’ın doğru yaptığı bir şey varsa o da sunduğu araçların kalitesidir. Bu yazıda Google’ın sunduğu bu araçların SEO ile ilgili olanlarının bir listesini bulacaksınız. Bu SEO araçlarının pek çoğu anahtar kelime analizi ve site-içi SEO ile ilgili. Lütfen yazıyı sonuna kadar okuyun. Eminim bazılarınız bu araçların birkaçını daha önce hiç duymadı.

1- Google Webmaster Araçları: Google Webmaster araçlarını aslında arabanıza düzenli olarak bakım yapan bir cihaza benzetebiliriz. Kırık linklerin tesbiti, zararlı yazılım ve diğer sorunların analizi ve sitenize hangi anahtar kelimelerin ziyaretçi çektiği gibi bilgilere ulaşmanız mümkün. Bu da yetmezmiş gibi şirketin geçtiğimiz günlerde yaptığı güncelleme ile artık sitenizin hızı hakkında size önerilerde de bulunabiliyor. Her bir web sitesi sahibinin kullanmasını öneriyorum.
2- Google Analytics: Eğer Google Analytics’i daha önce hiç duymadıysanız, muhtemelen son birkaç yıldır yataktan çıkmayan bir kişiliğe sahipsiniz. Bazı SEOlar sırf Google tarafından kontrol edilme paranoyası sebebiyle Google Analytics kullanımına karşı olmasına rağmen siz hangisinin sizin için daha önemli olduğuna karar vermelisiniz: gerçektin kullanışlı bir analiz aracı mı yoksa Matt Cutts‘ın eteğinizin altına bakma ihtimali mi? Karar sizin.
3- Google Website Optimizer: Google Website Optimizer ile sitenizin farklı sürümlerini kontrol edebilirsiniz. Bu sayede en iyi dönüşüme sahip sayfaların analizini yapmanız mümkün. A/B Split Testi ya da çoklu sürüm testi adı verilen bu yöntem özellikle deneyimli SEOlar arasında son dönemde oldukça ses getiriyor.
4- Google Zeitgeist: Bu uygulama bir SEO aracından ziyade daha çok anahtar kelime araştırması (keyword research) için kullanılabilecek bir uygulama. En popüler anahtar kelimeleri görebileceğiniz bu araç en azından yeni bir SEO çalışmasına başlarken size yardımcı olacaktır. Zeitgest’in popüler anahtar kelimelerini ele alın ve ardından yazının devamındaki diğer araçları da kullanarak bazı anahtar kelimeleri sitenizde test edin. Ayrıca nam-ı diğer Hot Trends olarak bilinen Zeitgeist’i de kontrol etmeyi unutmayın.
5- Google Trends: Bu uygulama popüler arama terimleri ile web sitelerini karşılaştırmanıza yarımcı oluyor. Bu sayede seçtiğiniz konunun Google kullanıcıları arasında ne kadar popüler olduğunu görebilirsiniz. Google Zeitgeist ve Google Insights for Search ile birlikte kullanıldığında mükemmel sonuçlar veriyor.
6- Google Insights for Search: Bu uygulamayı Google Trends’e benzetmek mümkün. Bu uygulama ile popüler olmayan anahtar kelimelerin bile kullanım sıklıklarını araştırabilir, beş adet anahtar kelimeye kadar anahtar kelimeler üzerinde araştırma yapabilir, onları birbirleri ile karşılaştırabilirsiniz.
7- Google Traffic Estimator: Bu araç ile bir anahtar kelimenin sitenize getirmesi olası ziyaretçi sayısını görebilirsiniz.
8- Google Keyword Tool: Bu anahtar kelime aracı Google Traffic Estimator’a benzemekle birlikte sonuçları farklı bir açıdan gösteriyor. Bazı insanlar bu uygulamayı tercih ederken, diğerleri Google Traffic Estimator uygulamasını tercih ediyor. Siz en iyisi her ikisini de kullanarak sizin için en iyi olanının hangisi olduğuna karar verin.
9- Google Search Based Keyword Tool: Bu uygulama ile bir web sitesi ile ilgili ya da halihazırda elinizdeki anahtar kelime listesi ile ilgili anahtar kelimeleri bulabilmenize yardımcı oluyor.
10- Google Ad Planner: Google Ad Planner bir tür Alexa ve SpyFu benzeri bir araç. Popüler web sitelerini ya da rakiplerinizin kullandıkları anahtar kelimeleri test etmek için kullanabilirsiniz.
Bu araçları kullanırken araçların sunduğu verilerin %100 doğru olmadığını ancak ulaşabileceğiniz en tutarlı sonuçlar olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Gördüğünüz üzere Google, bu araçlar ile hem anahtar kelime araştırmasını hem de site içi SEO’yu destekliyor. Hatta Webmaster Tools ile link building konusunda bile yardım alabiliyoruz.

Bu bilgiler ışığında Google’ın SEO’dan nefret ettiğini söyleyebilir misiniz? Bu araçlara baktığımızda Google’ın hem Web yöneticileri hem de SEOlar ile aslında olabilecek en iyi şekilde çalıştığını görüyoruz. Google’ın sunduğu bu araçları görmezden gelmeyin. Aksi taktirde para kaybetmeye başlarsınız.


Bizi Takip Edin...
Pinterest>>Facebook>>Twitter
 © by bilgicafem61
Aşağıda Yorum ve Sorularınızı Bırakın...



Yorum Gönder Blogger

 
Top