BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 

Arama motorlarından gelen trafiğe önem veren çoğu web sitesi sahibi, web sitelerini yeniden tasarlamadan önce iki kere düşünürler. Yeniden tasarlanan web sitesi yayımlanmaya başladığında arama motorlarındaki görünürlüğü önemli ölçüde düşen web sitesi sahipleri ne yazık ki yeni ve muhtemelen daha güzel tasarımın tadını önemli ölçüde azalan ziyaretçi trafiği sebebiyle tam olarak çıkaramazlar.

Özellikle yurt dışında, başta kurumsal web sitesi sahipleri olmak üzere tüm kişi ve kurumlar, web sitelerini yeniden tasarlamadan önce SEO migration adı verilen bu alanda uzman kişi ve/veya kurumlardan yardım alır. Bu kişi ya da kurumlar size bir rapor sunarak ve ekibinizle ile birlikte çalışarak SEO migration işlemini tamamlarlar.

Sitenin yeniden tasarımı, içerik yönetim sistemi (CMS) değişikliği gibi site genelini etkileyecek önemli adımlar atılmadan önce mutlaka uzman kişi ve kuruluşlardan yardım almanızı öneririz.

Web sitesi sahipleri SEO uzmanlarını devreye sokmadan önce web sitesinin yeniden tasarımının tamamlanmasını ve sitenin yayınlanmasını beklerler. Ne yazık ki bu kesinlikle yanlıştır ve proje tamamlandıktan sonra daha pahalıya mal olabilecek ve eğer proje tamamlanmadan önce yapılsaydı çok daha ucuza gerçekleştirilebilecek tasarım değişikliklerini de beraberinde getirir.

Bazı durumlarda ise, sitenin son hali yayımlandıktan sonra özellikle sitenin altyapısında değişiklik yapmak, site sıfırdan yeniden kodlanmadıkça imkansızdır.

Bunun yanısıra, bir web sitesi yeniden tasarlandıktan ve yayımlandıktan sonra arama motorlarından gelen trafik önemli ölçüde azalabilir ve bu durum aylarca sürebilir. Bu durumun önüne geçmek için ise sitenin yeniden tasarlanması sırasında atılması gereken bazı önemli adımlar mevcuttur.

Yazının devamında bulabileceğiniz 8 adet arama motoru optimizasyonu ipucunu web sitenizin yeniden tasarlanması sırasında dikkate almanızı öneririz.

1. SEO Site Denetimi (SEO Audit)
2. Arama Motoru Dostu Web Sitesi Tasarlamak İçin Tasarım İncelemeleri
3. Önemli Anahtar Kelimelere Karar Vermek
    a )Anahtar kelime araştırması (keyword research)
    b )Arama motoru reklamcılığı (search engine advertising)
   c )Web sitesi analizi (analytics) / raporları
   d )Google Webmaster Tools
4. Sitenin Tasarımı Sırasında Önemli Anahtar Kelimeleri Kullanın
    a )Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri yeteri kadar kişi arıyor mu?
    b )Sitenizde içeriğe ihtiyacınız var mı?
    c )Sayfalarınızı hedeflenen anahtar kelimeler için optimize edin
    d )Alakalı etiketler (tag) kullanın
5. Gezinti (Navigation) ve Bağlantı (Linking) Mimarisini Oluşturun
6. Sitenizdeki Hangi Sayfaların Önemli Anahtar Kelimeler İçin Trafik Getirdiğini Belirleyin
    a )Önemli içeriği yeniden kullanın
    b )URL değişikliklerinin etkilerini en aza indirin
7. Sitenize Diğer Sitelerden Verilmiş Bağlantıları İnceleyin
    a )Ana sayfaya verilen linklerle ilgili önemli açıklama
8. Siteniz Yeniden Yayımlanmadan Önce Verimli Bir 404 Hata Sayfasının Varlığından Emin Olun
9. SEO Migration Yardımına İhtiyacınız mı Var?

1. SEO Site Denetimi (SEO Audit)
Arama motoru dostu bir web sitesi sahibi olmak için sitenizin tasarımı ve kodlaması, arama motorları için hiçbir engel içermemelidir. Bu, “organik” arama motoru sonuçlarında başarılı olabilmek için oldukça kritiktir. Bir web sitesinin arama motoru dostu olup olmadığını doğrulamak için en doğru zaman, site yeniden tasarlanırken geçen zamandır.

Eğer halihazırda bir web siteniz varsa, basit ya da derinlemesine bir site denetim raporu (SEO audit) oluşturulmasını sağlayın. Bu raporda, SEO danışmanı ya da ajansı web sitesinin tasarımı ve altyapı elementleri başta olmak üzere bazı site elementlerini analiz ederek, sitenin arama motoru sonuçlarını etkileyebilecek bir unsurun olup olmadığını araştırır. Bu sayede olası sorunların önüne site yayımlanmadan önce geçilmesi mümkün hale gelir.

2. Arama Motoru Dostu Web Sitesi Tasarlamak İçin Tasarım İncelemeleri
Sitenin tasarımı sırasında, SEO danışmanı, Türkçe’ye telkafes olarak çevirilebilen ancak endüstride daha çok wireframe olarak bilinen tasarım planlarında, taslaklarda ve site prototiplerinde çalışmalı, ya da site tasarlanırken yapılan değişiklikleri her bir adımda test ederek, tasarımın arama motorları için herhangi bir engel içermediğine emin olmalıdır.

3. Önemli Anahtar Kelimelere Karar Vermek
Web siteniz için önem arz eden anahtar kelimelere (arama terimlerine) tasarım aşamasında karar vermek oldukça yararlıdır. Bu veriye ulaşmak için aşağıdaki kaynaklardan faydalanılabilir.

Anahtar Kelime Araştırması (Keyword Research)
En çok kullanılan arama motorlarında insanların sizin ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bulmak için kullandıkları anahtar kelimelerin neler olduğunun araştırılması. Keyword Research olarak da bilinir.

Arama Motoru Reklamcılığı (Search Engine Advertising)
Eğer arama motoru reklamcılığı ile ilgilenmişseniz ya da Google AdWords gibi PPC kampanyalarını halihazırda kullanıyorsanız, SEO danışmanı kampanya sonuçlarını analiz edebilir ve hangi anahtar kelimenin hedefli trafiği sitenize getirdiğini ve daha da önemlisi, hangi terimlerin siteniz ile “ilgilenen” ziyaretçileri (sitede geçirdikleri zaman, sayfa görüntüleme sayısı, sekme oranı (bounce rate), önemli sayfaların görüntülenme oranı vs. gibi ölçümlemeler dikkate alınarak karar verilir) ve dönüşümleri (conversion – kayıt formları, potansiyel müşteriler, satışlar vb.) inceleyebilir.

Web Site Analizi (Analytics) / Raporları
Google Analytics gibi web sitesi analiz yazılımlarını kullanarak, sitenize hangi anahtar kelimelerin ziyaretçi çektiğini ve yine daha da önemlisi, hangi terimlerin siteniz ile ilgilenen ziyaretçileri (engaged visitors) çektiğini görebilmelisiniz. Eğer bu gibi gelişmiş bir analiz yazılımını kullanmıyorsanız, en azından hangi anahtar kelimelerin sitenize ziyaretçi gönderdiğini içeren bir raporunuz olmalıdır.

Google Webmaster Tools
Eğer Google Webmaster Tools kullanıyorsanız, sitenizin bulunduğu anahtar kelimelerin neler olduğu (sitenizin Google aramalarında hangi aramalar için kaç kez arama sonuçlarında görüntülendiği) ve tıklama oranları (click-through) hakkında yeteri kadar bilgi sahibisinizdir.

Sadece analytics yazılımlarına ve site raporlarından faydalananlar için bir uyarı:

Eğer sitenize hangi anahtar kelimelerin ziyaretçi gönderdiğine ulaşmak için sadece analytics yazılımını ya da site raporlarını kullanıyorsanız, muhtemelen pek çok anahtar kelime fırsatını kaçırıyorsunuzdur. Siteniz, pek çok anahtar kelimeye, özellikle de rekabetçi olan anahtar kelimelere ait arama trafiğini etkileyecek link popülerliğine ya da içeriğe sahip olmayabilir.

Bazı durumlarda, eğer mümkünse, sitenin yeniden tasarımını bir süreliğine erteleyerek anahtar kelime araştırması (keyword research) yapmanız ya da arama motorları üzerinde birkaç aylığına reklam vererek hangi anahtar kelimelerin siteniz ile ilgili ziyaretçileri gönderdiğini öğrenebilirsiniz.

4. Sitenin Tasarımı Sırasında Önemli Anahtar Kelimeleri Kullanın
Siteniz için önemli anahtar kelimelere karar verdikten ve onları ortalama kaç kişinin aradığını öğrendikten sonra, bu veriyi aşağıdaki şekillerde kullanabilirsiniz.

Hedeflediğiniz Anahtar Kelimeleri Yeteri Kadar Kişi Arıyor mu?
Eğer bu daha önceden belirlenmemişse, ürünlerinizi sattığınız / servislerinizi verdiğiniz şehirlerde ya da ülkelerde hedeflediğiniz anahtar kelimeleri yeteri kadar kişinin arayıp aramadığını anahtar kelime araştırması raporlarından öğrenerek, arama pazarlamasının sizin için doğru bir kanal olup olmadığına karar verebilirsiniz. Bu sayede gerek web sitesi tasarlanırken, gerekse de tasarlandıktan sonra sitenizin arama motoru pazarlaması faaliyetlerine ne kadar önem vermeniz gerektiğini anlamış olursunuz.

Sitenizde içeriğe ihtiyacınız var mı?
Bazı önemli anahtar kelimeleri hedeflemek için sitenize ilgili anahtar kelimeleri içerek içerik eklemeniz gerekebilir. Bunun yanısıra, insanların ilgili anahtar kelime ile alakalı diğer anahtar kelimeleri arayıp aramadığına da bir göz atmanızı öneririz.

İlgili içeriği sitenizi ekleyerek web sitenizi daha kullanışlı hale getirmiş ve o içeriği arayan insanların sitenizi arama motorlarında bulmalarına bu sayede yardımcı olmuş olursunuz. Hem web siteniz yeniden tasarlanırken hem de tasarımı tamamlandıktan sonra, İnternet kullanıcılarını web sitenizde yer alan ürünler ve hizmetler ile ilgilenmelerinin yollarını arayın.

Sayfalarınızı hedeflenen anahtar kelimeler için optimize edin
Siteniz tasarlanırken ve geliştirilirken, sitenizdeki sayfaları hedeflenen anahtar kelimeler için optimize etmek yerinde olur. Bu sayede sitenizin ilgili anahtar kelimeler için arama motoru sonuç sayfalarında bulunabilme olasılığını da arttırmış olursunuz. Pek çok durumda, bazı sayfaların içerik optimizasyonu, site tasarımı tamamlandıktan sonra da yapılabilir, hatta çoğu zaman da durum budur. Gerek tasarımın tamamlanması için bir tarihin belirlenmiş olması ya da site yeniden tasarlandıktan sonra SEO uzmanlarını devreye sokmuş olmanız sebebiyle bu işlem sonraya bırakılabilir.

Alakalı etiketleri (tag) kullanın
Üzerinde çalışacağınız kısa bir anahtar kelime listesi oluşturun. Ardından bunları kullanarak, sitenizin yeni tasarımı tamamlanmış hali yayımlanmadan önce, HTML Sayfa Başlığı (title) etiketlerini ve Meta Açıklama (meta description) etiketlerini tüm sayfalarınız için (hiç olmadı çoğu sayfa için) oluşturun. Yine bu adım için geçerli olmakla birlikte arama motoru dostu bir site oluşturduğunuz sürece, bu gibi içeriksel değişiklikleri site yayımlandıktan sonra da daha derinlemesine gerçekleştirebilirsiniz.

5. Gezinti (Navigation) ve Bağlantı (Linking) Mimarisini Oluşturun
Sitenizin içeriğine karar verdikten sonra, ziyaretçilerinizin siteniz üzerinde kolayca gezinmelerine yardımcı olacak bir içerik navigasyon mimarisi oluşturabilirsiniz.

Sitenizi önemli anahtar kelimelerden oluşan temalar kapsamında nasıl organize edebileceğinizi bir düşünün. Unutmayın, site-içi bağlantılar (internal linking) sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını etkilemektedir.

Ancak, daima ziyaretçilerinizin ön planda olması gerektiğini ve sitenizde yapacağınız değişikliklerin ziyaretçilerinizin yararına olması gerektiğini unutmayın. Siteniz, ziyaretçilerinizin aradıkları şeyi bulmalarına yardımcı olacak şekilde tasarlanmalı ve onların sitenizle ilgilenmelerine, sitenizde daha uzun süre kalmalarına, sitenizdeki farklı bölümleri ziyaret etmelerine ve son olarak sizin ziyaretçilerinizden bekledikleri eylem her ne ise (bir ürün satın almak, size telefon açmak, iletişim formunu doldurmak vs.) ziyaretlerinin o eylemle sonuçlanmasına önayak olmalıdır.

6. Sitenizdeki Hangi Sayfaların Önemli Anahtar Kelimeler İçin Trafik Getirdiğini Belirleyin
Website analiz yazılımının ve Google Webmaster Tools’un verilerinden faydalanarak, ya da kendiniz arama yaparak, arama motoru sonuç sayfalarında sitenizdeki hangi sayfaların üst sıralarda yer aldığını belirleyin.

Ardından o sayfaların siteniz için önem arz eden anahtar kelimeler için yüksek miktarda trafik getirip getirmediğine ve gelen trafiğin sizin ziyaretçileriniz için hedeflediğiniz eylemi gerçekleştiren trafik olup olmadığını belirleyin.

Bu sayfalar için aşağıdakilere dikkat etmeniz gerekecektir:

Önemli içeriği yeniden kullanın
Eğer mümkünse, sitenizin eski (halihazırda yayında olan) sürümündeki içeriği yeni siteye taşıyın ve yine mümkünse, ilgili sayfalar için aynı URL’yi (web sitesi adresini) kullanmayı deneyin.

URL değişikliklerinin etkilerini en aza indirin
Eğer sitenizin URL yapısı değişmek zorundaysa, bu durum sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını aylar boyunca etkileyebilir, zira arama motorları sitenizin yeni sürümü yayımlandığında önce eski sürümü arşivlerinden kaldıracaklar, ardından yeni sürümü arşivlerine ekleyeceklerdir. Bu tip URL değişikliklerinin etkilerini en aza indirmek için, sitenizde adresi değişen sayfalara 301 yönlendirmesi uygulamanız gerekmektedir.

7. Sitenize Diğer Sitelerden Verilmiş Bağlantıları İnceleyin
Sitenize İnternet üzerindeki diğer hangi sitelerden verilen linklerden hangilerinin hedefli ziyaretçi gönderdiğini ve bu linklerden özellikle hangilerinin sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını etkilediğini belirleyin.

Eğer bu bağlantılardan herhangi birisi sitenizin diplerindeki bir sayfaya bağlantı vermişse ve o sayfanın URL’si yeni tasarım sonrasında değişmek zorunda ise, o sayfaya 301 yönlendirmesi uygulamayı unutmayın.

Sitenin yeni sürümü yayımlandıktan sonra size daha önce link vermiş site sahiplerinin mümkün olduğu kadar çoğu ile iletişim kurarak, onlardan size verdikleri linki güncellemelerini ve yenilenen site / sayfa adresini eklemelerini istemeniz gerekecektir. Bu sayede, eğer daha önce onlarla hiç iletişim kurmamış iseniz, ilgili web sitesi sahipleri ile iletişim kurmanızın yolu açılmış olacaktır.

Ana sayfaya verilen linklerle ilgili önemli açıklama
Bazen size link vermiş site sahipleri, sitenizin ana sayfasının tam adresine (http://www.siteadresi.com/ yerine http://www.siteadresi.com/index.asp) link vermiş olabilir.

Eğer sitenizin ana sayfasının adresi, site yeniden yayımlandıktan sonra değişecekse, örneğin http://www.siteadresi.com/index.asp adresinden http://www.siteadresi.com/index.php adresine değişecekse, önce ilk adresin ikinci adrese yönlendirilmesi için 301 yönlendirmesi uygulamalı, ardından sitenizin eski ana sayfasına link vermiş tüm site sahiplerine ulaşarak, eğer mümkünse size verdikleri linki güncelleyerek yeni ana sayfa adresine link vermelerini talep etmeniz önerilir.

8. Siteniz Yeniden Yayımlanmadan Önce Verimli bir 404 Hata Sayfasının Varlığından Emin Olun
Yeniden tasarlanmış sitenizi yayına sokmadan önce, sitenize özgü bir 404 hata sayfasının tasarlandığından ve sitenizde var olmayan bir sayfanın görüntülenmek istenmesi durumunda bu sayfanın görüntüleneceği şekilde sitenizin ayarlandığından emin olun.

Bu adım kesinlikle çok önemlidir, zira yeni tasarım aktif olduktan sonra arama motorlarının veritabanlarını güncellemesi biraz zaman alacağından, pek çok ziyaretçi halen arama motorlarından eski sitenizdeki adreslere yönelecektir. Onlara, kullandıkları tarayıcıdaki öntanımlı 404 hata sayfasını görüntülemektense, sitenizin markası ve tasarımı ile uyumlu bir 404 hata sayfası görüntülemek, onların sitenizi terk etmemelerini sağlayacaktır.


Bizi Takip Edin...
Pinterest>>Facebook>>Twitter
 © by bilgicafem61
Aşağıda Yorum ve Sorularınızı Bırakın...



Yorum Gönder Blogger

 
Top