BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 


   Windows 8 ve Windows 8.1 ile kurulu gelen bilgisayarlar, eski ve alışık olduğumuz, fiyakalı bir sticker ve lisans anahtarı barındıran yetki belgesi (CoA) olmadan bizlere ulaşıyor. Microsoft'un bunu yaparken amacı basit: Yetki belgesini zimmetine geçiren insanların tüketici haklarını gasp etmesine mani olmak! Ne var ki, eskiden bu belge ile format atıp işletim sistemimizi yeniden kurduğumuzda elimizin altındaki şifre bizim işimizi oldukça kolaylaştırıyordu. Yeniden kurmak isteyeceğiniz işletim sisteminiz için lisans anahtarınızın olması şart. Özellikle lisanslı işletim sistemine format atmak isteyip lisans anahtarlarını bulamamaktan mağdur olanlar bu problemin çözümüne buradan ulaşabilirler.

   PROBLEMİ ÇÖZMENİN YOLLARINA İNİYORUZ:

   Windows 8, Windows 8.1 ve Windows RT kurulu olan cihazlar şifrelenmiş bir lisans anahtarına sahipler ve bu lisans anahtarı UEFI Firmware (Unified Extensible Firmware Interface) içersine gömülü. Eski BIOS menüsünün yerini alan UEFI Firmware, daha fonksiyonel olmasıyla dikkat çekse de şifrenize ulaşmak biraz karışık bir meseleye dönüşüyor. Versiyonu tıpatıp aynı olan işletim sistemini yeniden kurmak isteyenlerin karşısında lisans anahtarı çıkmıyor, çünkü yapılan işlem bir otomasyona bağlanmış. 

Unutmayın, bahsettiğim otomasyon sadece tıpatıp aynı versiyon olan işletim sistemi yüklenirken meydana geliyor. Bir upgrade, sistem yapılandırıcı veya Windows 8'in başka bir sürümü yüklemek istendiği takdirde durum değişiyor. Windows 8 kuruluyken Windows 8.1 yüklemeye çalışırsanız yine bir otomasyondan bahsetmek söz konusu değil. Bu iki ürünün lisans anahtarları birbirinden farklı. Otomatik kurulum için yapmanız gereken şey önce Windows 8'i kurmak, ardından Windows 8.1'i Windows Store üzerinden güncellemek.

Aslında bahsetmiş olduğum bu süreç daha kolay bir kullanımı hedeflemek için tasarlanmış olsa da lisans anahtarınıza ısrarla kavuşmak istiyorsanız hedefinize ulaşmanın 3 yolu mevcut.

1. KURULU OLAN İŞLETİM SİSTEMİNDEN LİSANS ANAHTARINI BULMAK

   Windows 8'in arayüzü normalde lisans anahtarını göstermiyor. Ancak üçüncü parti yazılımlar bu sorunu çözebilecek kapasiteye sahipler. Bu vesileyle sizde kurulu olan işletim siteminin lisans anahtarını bulmak saniyeler içersinde mümkün kılınıyor. Size kalan tek iş ise kağıt ve kalem alıp doğru not aldığınızdan emin olmak. Kurulu olan Windows 8 veya Windows 8.1 işletim sistemlerinden lisans anahtarını bulmanın en makul çözümü budur. 

Peki ne kullanmalı? Etrafta bu işi görebilen birkaç üçüncü parti yazılımı mevcut ancak benim size tavsiyem ProduKey. Az yer kaplayan, hızlıca kurulan bu yazılımı açar açmaz şifrelere ulaşıyorsunuz. Aşağıdaki resimde, karşılasacağınız arayüzü size göstereyim.

Programı indirmekte sıkıntı yaşayanlar,bilgisayarınızda bulunan virus yazılımlarını devre dışı bırakmanız gerekmektedir.Aksi takdirde virüs programları dosya indirme işlemini iptal eder.
ProduKey

2. E-POSTA YOLUYLA LİSANS ANAHTARINI BULMAK

   Kampanyalardan faydalanıp Windows 8 ve Windows 8.1'i online alışverişle mi satın aldınız? Satın aldığınız paketin lisans anahtarı size e-posta yoluyla ulaştırılıyor. Size aktarılan bu lisans anahtarı, yeniden yükleme işleminde de kullanılabilir.




Olur da bir hata yaptıysanız ve size gönderilen bu e-posta'yı kaybettiyseniz veya sildiyseniz, daha önce gösterdiğim aşamayla lisans anahtarınıza ulaşmanız mümkün.




3. WINDOWS 8 VEYA WINDOWS 8.1 KUTU İÇERİĞİNDEN LİSANS ANAHTARINI BULMAK

   Eğer işletim sisteminizi kutusuyla satın aldıysanız içinde bulunan bir kartın lisans anahtarını barındırdığını göreceksiniz. Olur da aramalarınız sonuçsuz kaldıysa sakin bir kafayla tekrar göz atmanızı öneririm. Kaybolmasın diye bir yere sakladıysanız ve o yeri unuttuysanız yine ilk aşamaya dönüp üçüncü parti bir yazılımla lisans anahtarınızı bulmanız mümkün. Satın aldığınız kutunun içinden lisans anahtarının çıkmadığını düşünüyorsanız faturasıyla birlikte satın aldığınız kuruma ulaşmanızı tavsiye ederim.

   Hala sıkıntı yaşamaya devam ediyor musunuz? Eğer "Evet!" diyorsanız hatırlatmakta fayda görüyorum, Windows 8 ve Windows 8.1 işletim sistemleri farklı lisans anahtarlarına sahip. Windows 8.1 güncellemesi yapmış eski bir Windows 8 kullanıcısıysanız yapmanız gereken şey öncelikle Windows 8'i kurmak ve ardından Windows Store üzerinden güncelleme işlemini gerçekleştirmek. Windows 8 kullanan herkes için ücretsiz olan Windows 8.1 güncellemesinin neden bu kadar meşakkatlı olduğu ise bilinmiyor. Bu yazıda sorununuzun çözümünü buldunuz mu? Farklı bir öneriniz var mı? Yorum eklemeyi ihmal etmeyin.


Bizi Takip Edin...
Pinterest>>Facebook>>Twitter
 © by bilgicafem61
Aşağıda Yorum ve Sorularınızı Bırakın...



Yorum Gönder Blogger

 
Top