BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 


Google Trends Nedir?

Google Trends aslında son dönemlerde Google tarafından Webmasterlara sunulan en güzel çalışmalardan birisi olarak ele alınabilir.
Aslında birçok webmaster tarafından ya bilinmeyen ya da bilinse bile ne kadar önemli bir araç olduğu anlaşılamayan servislerden birisidir.

Google Trends, kullanıcıları tarafından kendisine sorgulanan anahtar kelimelerin ne sıklıkta arandığını gösteren bir sistemdir. Örneğin SEO aramasının hangi coğrafyalarda hangi zamanlarda ne kadar arandığını Google Trends aracılığıyla öğrenebilirsiniz.
Peki, bunun yararı ne olacaktır.
Örneğin hayvancılık sektörü üzerine bir web sayfası açmayı düşünüyorsunuz. Siteye zaman ayıracak ve belli bir miktarda para yatıracaksınız. Ancak sektörün internet âlemindeki durumunu bilmiyorsunuz.

Yani web sitesini açarak günlük 50 – 100 kişiye bağımlı kalmak yerine web sayfasını açmamayı düşünüyorsunuz. İşte bu noktada Google Trends devreye giriyor. Giriyorsunuz Google tarafından verilen bu hizmete. Anahtar kelime olarak düşündüğünüz kelimeleri bir bir yazıyorsunuz ve sonuca bakarak kaç kişilik bir hedef kitle için web sayfası açacağınız konusunda bir bilgi sahibi oluyorsunuz.
İşte bu noktada Google Trends sizi belki de harcayacağınız emekten ve zamandan etmemiş oluyor.

Google Trends ve Adwords
Adwords Reklam verenlerde aslında bu hizmeti ara ara kullanabiliyor. Sonuçta en fazla rağbet gören ve aranan kelimelere reklam vermek her anahtar kelimeye reklam vermekten daha iyidir. Kısacası kalite puanı açısından kullanıcıyı zora sokmamış olur.
Bu noktada tabi ki Adwords üzerinden vereceğiniz reklam bağlı. Şimdi gidip bir ürün satacaksanız zaten o ürüne özelleştirilmiş reklam yayına alırsınız. Ama bir eğitim haberi verecekseniz ve bu işle ilgisi olan siteleri istiyorsanız aranma kelimelerine göre reklamları düzenleyebilirsiniz.
Örneğin yaz aylarına doğru artan bir tatil kelimesi arama yoğunluğu oluşmaktadır. Bu durumda tatil kelimesinde yayın yapan firmaların reklam yoğunluğu artacaktır. Aynı şekilde tatil ürünü satan firmalarda bu dönemde daha fazla reklam verecektir. Yayınlara verilen tıklama başı fiyat üst noktada tutulacak ve aslında bir sende yapılan reklam bir ayda yapılacaktır.

Google Trends ve Para Kazanma

Buda tabi ki webmasterları ilgilendiren bir konu olarak önümüze geliyor. Google Trends üzerinden çok fazla aranan kelimelerin bir listesini çıkararak bu kelimeler için özelleştirilmiş site açan, bu sitelerden gerek Splash ve Pop-Up reklam satarak gerekse link satarak kazanç sağlayan birçok webmaster vardır.

Google Trends Neden Fazla Tercih Edilmiyor?

Aslında önemli bir soru. Ancak birçok kullanıcı Google Trends nedir bu bilgiye dahi sahip değiller. Bazıları ise zaten umurunda olmadığı için girip bakmıyor bile.
Ama dediğimiz gibi amacınız kazanç sağlamak ya da büyük bir kitleye hitap eden siteler açmak ise Google Trends Webmasterlar adına oldukça önemli bir yardımcı olarak görülebilir.
Zaman içerisinde özellikle profesyonel kullanıcılar tarafından daha iyi kullanılmaya başlayan ve verilerin analizini daha iyi yapmaya başlayanlar daha hızlı yükselen web sayfalarına sahip olmaya başladılar.

Google üzerinden günde 1000 kez aranan bir kelime ile 100.000 kez aranan bir kelimenin size kazandıracağı ziyaretçi sayısı çok büyük bir farka sebep olacaktır.

Özetle Google Trends

Yazımızın sonuna gelirken size kısaca Google amca tarafından sunulan Trends hizmetini özetleyelim.
Google Trends üzerinden kullanıcı girdiği herhangi bir kelimenin coğrafyalara ve tarihlere bağlı olarak kaç kez arandığının istatistiğini görebilmektedirler.
Bu sayede daha optimize web sayfaları ve daha optimize Google reklamları oluşturulabilmektedir.



Blogumuza Abone Olun
Yeni Yazılar e-posta Adresinize Gelsin
Not: Gelen Maili Aktif Etmeyi Unutmayınız!

Yorum Gönder Blogger

 
Top