BAYRAĞIM


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü

Kızkardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.

Işık ışık, dalga dalga bayrağım,

Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.



Sana benim gözümle bakmayanın

Mezarını kazacağım.

Seni selamlamadan uçan kuşun

Yuvasını bozacağım.



Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...

Gölgende bana da, bana da yer ver!

Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!

Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.



Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün

Kızıllığında ısındık;

Dağlardan çöllere düşürdüğü gün

Gölgene sığındık.



Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;

Barışın güvercini, savaşın kartalı...

Yüksek yerlerde açan çiçeğim;

Senin altında doğdum,

Senin dibinde öleceğim.


Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;

Yer yüzünde yer beğen:

Nereye dikilmek istersen

Söyle seni oraya dikeyim!

 


   Tails işletim sistemi Linux tabanlı portable taşınabilir ve dağıtılabilir açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir.Tails kelimesinin açılımı The Amnesic Incognito Live System yani türkçe karşılığı unutkanlık gizli kimlikli canlı sistemdir.

   Tails güvenlik odaklı Debian tabanlı bir Linux dağıtımıdır.Kullanıcıların kimliğini anonimlik ve gizlilik sağlar.Tails işletim sistemi üzerinden yaptığınız bütün işlemlerde sizin kimliğinizi en yüksek seviyede gizli tutarak ve yer bildirimizi saniyeler arasında değiştiren bir özelliğinden yararlanıldığından yerinizi saptamaları oldukça zordur.

   Tor browser kullanıcıları genelde iki yazılımı birlikte kullanmayı tercih ederler.Belki şimdi söyleyeceğim işlemi yapan var mıdır bilmiyorum ama ben bu iki yazılımı Deep Web kullanımında da tercih ediyorum.

   Sistem yani Tails yazılımını bildiğiniz programlar gibi bilgisayarınızı kurup kullanabilirsiniz,ayrıca bir DVD CD veya USB flash belleklerinize kurarak portable özelliğini gittiğiniz yerde ki bilgisayarda DVD ye yüklemişseniz DVD yi USB flash belleğe yüklemişseniz bilgisayara takarak kullanabilirsniz.

   Tek kurulum işleminden sonra tekrar kurmanıza gerek yok.Yalnız kurulum sırasında yapacak olduğunuz bir hata kurulumdan sonra ki kullanımda sorun çıkartabilir.Bunu da anlayabilmeniz için Kurulum ve kullanım konusunu kısa zamanda yayınlayacağım.




Blogumuza Abone Olun
Yeni Yazılar E-posta Adresinize Gelsin
Not: Gelen Maili Aktif Etmeyi Unutmayınız!

Yorum Gönder Blogger

 
Top